Baculáková

Viera Kočtúchová

Daniela Baculáková

Pôsobisko:

ZŠ Ščasného (NR) a ZŠ Nejedlého (BA)

Predmety:

NR – matematika, chémia, technika, hudobná, BA – matematika, angličtina, informatika, hudobná

Krúžky:

Iba doučovania – Spolu múdrejší, 3 kolá

1. ROK – cieľom bolo spríjemniť chvíle v škole tak, aby sa zlepšila dochádzka v škole (čiastočne), práca na akademických zručnostiach – osvojiť si čo najlepšie základné matematické operácie, práca na osobnostnom rozvoji – práca so silnými stránkami a hodnotami. Výsledkom bolo, že dve žiačky súhlasili so strednou školou. Správanie žiakov sa zlepšilo, ako aj ich zodpovednosť a prístup ku škole.
Tu bol taký naj highlight hneď v úvode roka výlet do kina. Okrem 2 detí tam žiadne ešte nikdy nebolo, tak to bol pre nich top zážitok.
2. ROK – Pracovali sme na kultúre triedy, aby bola trieda bezpečným a príjemným miestom pre každého žiaka, pracovali sme na akademických zručnostiach (výsledky z MAT sa v sledovanej triede rapídne zlepšili u všetkých žiakov), pracovali sme na rozvoji silných stránok, ako s nimi pracovať, stanoviť si ciele a podobne.
Najväčší úspech v druhom roku bola žiačka, ktorá v 1. polroku mala priemer 5,00 z viacerých predmetov a v druhom polroku to dotiahla v pohode na 4 a vyššie, z MAT 3,65. Začala sa hlásiť, aktívne pristupovala ku škole a zodpovednostiam, aktívne sa zapájala do aktivít na svoj sebarozvoj.
Sústredili sme sa na klímu v triede – mali sme teambuilding do kina, na motokáry, na zmrzku, keď sa dalo, sme sa hrali či sa vzájomne prirodzene spoznávali.
Na škole som mala na starosti prichádzajúcich ukrajinských žiakov, a pomáhala som im vytvoriť také prostredie, aby sa tam cítili prijato a bezpečne. Čo po zhodnotení externou psychologičkou bolo naplnené, takže super.
A 2. rok bol aktívny, bola som v porote Anglickej olympiády, Šalianskeho Maťka i Hviezdoslavovho Kubína. Cool zážitky.

Jednoznačne sa zvýšila moja frustračná tolerancia a vedieť reagovať v krízových situáciách. Naučila som sa oveľa lepšie zatrieďovať povinnosti a určovať im priority s ohľadom aj na seba samú. Naučila som sa zase o niečo viac posunúť hranicu mojej komfortnej zóny. Naučila som sa byť vďačná za svoj život a za všetky možnosti v ňom, ktoré mám už len preto, že patrím k majorite. V nasledujúcom období budem určite veľa čerpať z mojich upgradnutých manažérskych zručností, z mojej kreativity a vylepšenej improvizácie.

Aktivity neboli žiadne. Najviac ma tešilo a paradoxne to vždy prišlo v tých ťažších časoch, email od jedného z podporovateľov (pán Jankuliak), kedy mi napísal, ako sa má, veľmi príjemne, ľudsky, s perfektným nadhľadom a štipkou humoru, nech bol stav akokoľvek náročný na jeho či mojej strane. Vždy reagoval na moje emaily či newslettre, takže som boal rada, že ich vlastne aj niekto číta a prežíva tú cestu aspoň takto so mnou. Verím, že keby nebola korona a iné nepredvídateľné situácie (zdravotné problémy na oboch stranách či vojna a klimatické zmeny v hospodárstve), tak by sme boli dosť parádna dvojka, a deckám by sme niečo super cool vymysleli.

Stáž prvé, a aj druhé leto absolvujem na super truper projekte Informatika 2.0, kde sa učím kopec nových IT zručností popri tom ako sa kreatívne vyžívam pri tvorbe prezentácií, a nechávam sa fascinovať liberálnym manažérstvom, ktoré vie fungovať perfektne! Nádej umiera posledná 🙂 Ako chcem prispieť k vízii – som otvorená práci na rôznych projektoch, ktoré prispievajú k zlepšení školstva. Minimálne si plánujem ponechať online doučovania žiakov, ktorí budú mať o to záujem. Cesta sa ešte kreuje, otvorená je otázka aj opätovného podnikania vo finančníctve či akceptovanie manažérskych pozícií v rôznych oblastiach. V hlave je toho veľa, aké cesty však podniknem v priebehu časov, sa uvidí 🙂
Ako mi môžete pomôcť – ak uvidíte pozíciu, ktorú si myslíte, že by mohla byť pre mňa, budem rada za zdieľanie 🙂 Budem rada aj za rôzne eventy či workshopy, na ktorých sa viem niečomu novému priučiť či ponetworkovať so starými i novými ľuďmi 🙂