Maličká

admin

Michaela Maličká

Pôsobisko:

ZŠ v Lozorne

Predmety:

SJL – 6.-9. roč., DEJ – 5.-8.roč., OBN – 8.-9. roč.

Krúžky:

Moja učiteľka varí lepšie ako tvoja, Príprava na Testovanie 9 zo SJL

Moje dva roky strávené v ZŠ v Lozorne boli veľmi poznačené pandemickou situáciou. Napriek tomu sme s mojou 6.-7.A počas celých dvoch rokov pracovali a výrazne sa posunuli v tímovej spolupráci, komunikácii a vzájomnom rešpekte. Špeciálne som sa zamerala na podporu integrovaných žiakov. Kládli sme dôraz na growth mindset a kultúru chyby. Počas náročného obdobia dištančného vzdelávania sme spolu budovali psychickú odolnosť. Náročná bola aj situácia kolegov. S kolegyňou Petrou Kozákovou z TfS sme pre nich realizovali školenia základných počítačových zručností (MS Word, Excel, online výukové nástroje), aby sme im uľahčili fungovanie počas online vzdelávania.

Dva roky v TfS mi dali veľa. V prvom rade som začala chápať, čo sú systémové problémy nášho školstva a prečo učitelia, ktorí prichádzajú do praxe s ideálmi, zostávajú demotivovaní a stávajú sa kópiou toho, čo máme v školstve už 50 rokov. Začala som rozumieť tomu, prečo nefunguje na našich školách integrácia a prečo sú z nej kolegovia mnohokrát frustrovaní. Naučila som sa stavať na tom, že hoci máme s kolegami mnohokrát iné názory, ideme za spoločným cieľom. naučila som sa, ako zvládať classroom management aj v náročných situáciach – a to považujem asi za najdôležitejšie – komunikovať so žiakmi tak, aby som im pomáhala rásť a viedla ich k vedomiu vlastnej zodpovednosti.

Podporovateľom z CHfS ďakujem, že si pomedzi vlastné povinnosti našli čas dozvedieť sa, ako sa nám práve darí v Lozorne, úprimne sa zaujímali o decká a nezabudli vždy povzbudiť do ďalších školských dní. Som vďačná za vypočutie, inšpiratívne rozhovory, rady do učiteľského života, aktivity, ktoré sme vďaka nim zorganizovali, aj za podporu pre decká, ktoré by bez nich nepocestovali na letný tábor. 🙂

Počas pôsobenia v Lozorne som si na vlastnej koži aj prostredníctvom rozhovorov s kolegami uvedomila mnohé dôležité situácie, na ktoré ma VŠ (študovala som učiteľský odbor) vôbec nepripravila. V tých chvíľach som bola vďačná za podporu TfS. Bez nej by som veľmi rýchlo spadla do presvedčenia, že je zbytočné sa snažiť, lebo “nič nezmením”. Rovnakou premenou, žiaľ, prechádzajú mnohí absolventi učiteľských odborov bez dostatočnej prípravy. Veľmi by som chcela vidieť zmenu v kvalite a obsahu prípravy budúcich učiteľov na VŠ. To je mojim dlhodobým snom. Ak však chcem viesť vlastným príkladom, musím sa najprv sama stať dobrou učiteľkou – zažiť si to poriadne, na vlastnej koži. Keďže pandémia nás zastihla nečakane a vzala nám skoro rok a pol času s deckami, zostávam ďalší rok učiť v Lozorne. Držte mi palce! 🙂